29 June 2010

If u judge people u have no time to love them..

kereta abah dah baiki..
tapi xsemuanya..
abah baru tukar tayar and wiper..
yang lain belum kot...
tadi pergi petaling jaya
hanta borang akak aku mintak kerja
pening2..
parents aku nk pergi tengok rumah sewa aku pulak...
aku mmang nak tunjuk
tapi aku rasa lain...
Aku rasa mcam akan jadi sumthing je...
Jadi aku mcm xnak tunjuk
tapi still kene tunjuk
mula2 bapak aku nak tengok jalan dari rumah ke uitm berapa jauh
sebab nak decide duit minyak nanti..
last2 tengok rumah
parents aku xsetuju dengan harga yang parents aty tawarkan
mcm mane ni??
aku xtwu la..
abah cakap
xpe..
duduk dulu situ 1 semester
lepas tu abah nak angah carik rumah lagi dekat
or x
turunkan sikit harga rumah tu..
abah, mama..
angah xboleh decide benda2 tu...
xpe..
biar mama talipon mak kawan angah nanti
bincang balik...
mama suruh aku aktif semester depan
mama suruh aku jadi ajk
suruh aku dpatkan jugak hostel
aku cakap
"mama, bukan senang nak aktif benda2 ni.. kalau aktif tapi belajar entah kemana xjadi jugak"
last2 mama cakap..
"ok, kau duduk luar ni result kau turun, xde kereta2 lagi, kau suruh la orang lain bwk kereta"
susahnya la kalau semua ingat aku boleh buat je
bukan nya aku kene buang dari hostel tu
dah puncak alam tu menggatal nak amek ramai2 student
tapi xtwu facilities sikit..
memang bengang gile
haish!!!
tolong ar paham
bukannya sorang dua kene reject permohonan asrama tu..
nk dekat beribu dah..
haish!!
benci gile kott...
sekarang ni pasal rumah aku xtwu ar nak cakap per..
mula2 kata harga tu ok
then bile dah tengok xnk pulak...
argghhhh!!
pening gile kott....
dah ar...
malas aku nk cakap pape lagi...
cuba la paham keadaan aku..
aku ni manusia biasa kott..
aku tau...
betul jugak apa yang ayah aku kata..
tapi nak wat camne???
hish!!
aiggooo!!


hurrmmm,,
tadi tanya sir result aku dpt apa..
then sir cakap
you did better
and aku lulus...
thank god!!
=D


sejak dua menjak ni aku dah mula pandai berfikir
apa yang parents or kakak aku suruh
aku wat je
sebab aku dah besar
sape lagi nak tolong dorang..
semenjak adik aku jauh ni
bapak aku tidur xlena
dia cakap tiap2 malam dia terpikirkan adik aku tu..
mak aku pulak dah biasa panggil adik aku tu bila malam
suh masuk bilik dia
and urut mama...
and malam tadi dia panggil adik aku..
aku tau dorang rindu kat adik aku..
sebab aku pun rindu kat die...
mama talipon dia malam tadi
dia nangis dengar cakap mak aku
hahaha
sian dia
barang2 yang mak aku beli untuk dia pun dia belum sempat bukak
busy betul adik aku tu
tapi xpe la..
ni la time dia untuk belajar berdikari...
betul x??
try your best sis!!
=)


p/s: walau apa pun yg aku post kat blogger ni... kasih sayang aku ttap sama untuk mereka.. dan walau apa saja yg mereka buat, aku tau itu untuk kebaikan aku juga...=D

No comments: