30 June 2010

A new lesson to learn..

hurmm, 
sebenarnya malam tadi aku pergi ziarah-menziarahi rakan-rakan blog yang lain,
sambil tu klik-klik la rakan-rakan yang masih belum diziarah..
jumpe satu blog ni, memoriana namanya..
sangat enjoy bila membacanya.... 
macam-macam yang dia tulis...
Dia ada jugak mengajar cara-cara penulisan blog ni..
rupa-rupanya singkatan huruf
*dalam bahasa memoriana ni dia panggil bahasa alien* 
tidak digalakkan,
sebab orang lain pun membaca blog ni..
takut dorang tak faham...
jadi oleh sebab aku dah baca blog dia, kene la amalkan apa yang diajar... 
*pesan mak dan ayah ni..*
aku tengok orang lain tak tekan-tekan enter macam aku ni...
maksud aku, buatkan blog aku lagi panjang...
*tapi aku suka..*
jadi yang itu akan aku kekalkan okey...
cuma gaya penulisan je la berubah sedikit... 
tapi kadang-kadang aku pun tak perasan aku tulis huruf singkatan..
and one more thing memoriana a.k.a budak comot *hehe, dia yang cakap dia comot..* tu ajar...
kalau kite tukar kite punya blog spot address,
orang lain tak boleh nak bace dah blog kita... 
maksudnya follower kita suma dah tak ada..
memang dia tunjuk ada..
tapi bila diaorang nak bukak blog kita..
dah tak boleh...
wawawa (ToT)
jadi aku dah tukar balik address yg lama...
hope follower aku boleh la bukak yer...
*bajet follower aku ramai..hahaha*
berbalik pada memoriana tadi...
memang blog dia nice je..
seronok sangat-sangat bace..
hehehe
buat masa ni aku tak comment apa-apa lagi kat blog dia..
ye la kan, aku ni pendatang baru...
 kene keep up la dulu...
bace dulu semua yang dia post...
heheheh
mintak tumpang lalu la ye cik memoriana...:p
oh lupa la nak mention...
cik ailyl rozanna ni kan..
*eh-eh, nama aku dengan dia ada zana la..=p* 
dia sangat comel..
aku yang perempuan ni pun mengakui yang dia sangat comel..
hehehehe
korean style kott...
=D

rupa-rupanya,
ramai lagi penulis-penulis blog yang best-best...
hehehe
itu la aku ni...
tulis je blog sendiri,
tapi tak nak ziarah blog orang lain...
kan dah ketinggalan..
huhuhuhu
bukan tak ziarah la..
saya cuma tak berani nak tinggalkan comment-comment ni..
takut tak berasas pulak comment saya tu..
hahahaha
jadi siapa-siapa yang saya follow tu...
saya ni lebih kepada membaca...
sungguh and sangat-sangat suka membaca...
*bace blog la... bukan buku..*
lebih-lebih lagi bila kawan-kawan blog ni menceritakan pengalaman hidup mereka...
serius, ada yang sedih..
ada yang kelakar...
*sampai terguling-guling gelak..*
seronok tau...
*tak macam bace buku...serius memanjang, tulisan pun tak colorful..hehehe*
sebernanya banyak lagi nak membebel ni...
nanti-nanti aku sambung lagi k...
=p

1 comment:

miss fabola said...

jangan kate ko. aku lagi malas nak bce blog orang laen. aku bce blog kwn2 aku je. yg aku tak knal aku tak minat nak bce. blh tak cmtu??? hehe.