03 February 2011

Anda perasan atau tidak?

Baiklah,
saya ingin tujukan soalan cepu gandum gangsa untuk anda semua follower saya.
Soalan ini hanya boleh dijawab sekiranya anda baca post-post saya.
tak kira la anda ni silent reader ke, 
pembaca berita bising ke,
penoreh getah ke, 
tidak kira okay,
Sesiapa yang perasan tu bagus
sape yang tak perasan tu perasan bagus tak boleh nak kata apa la kan...
:P
Okay-okay
Soalan Pertama 
Saya nak awak semua perhatikan gambar-gambar saya didalam blog ni.
Cuba perhatikan betul-betul
mata yang juling, taik hidung, mulut berbau
semualah kat gambar tu,
Apa yang saya akan buat sewaktu saya bergambar?
tak perasan?
tak kan anda takde perasaan perasan?
haha

jawapan dia adalah...
saya suka telengkan kepala lutut saya.
anda tau atau tidak teleng itu ape?
tak tau?
biar betul?
teleng tu tempeleng senget la.. 
:)
cuba tengok.
Setiap gambar,
mesti kepala saya senget.
hahah
dah menjadi tabiat kot.
nak kata suka makan leher babi ayam
memanglah suka
tapi tak da la pulak selalu saya makan kan.
ye la, 
pasar malam kan seminggu sekali
tu pun belum tentu saya beli punggung leher ayam.
tapi kalau bergambar,
macam nak patah leher an?
hahaha

Soalan Kedua:
Siapa perasan dalam setiap post saya,
saya akan guna macam-macam kata ganti nama dia diri?
kejap-kejap
paksu aku, saya, I,
semua ada
kecuali gua.
bukan gua musang tu
Gua yang selalu digunakan waktu berborak dengan mat-mat rapid rempit.
:P
"mandai-mandai je aku ni cakap mat rempit guna ayat tu."
ye la kan,
tiap kali cerita rempit mesti ada bohsia guna ayat-ayat tu kan?
contohnya
"lu apahal cari pasal dengan gua?"
ha..
tak ke pelik ayat tu?
buat apa si bulu nak cari pasal dengan si gua musang tu?
:)
okay-okay
jauh dah aku menyumpah merepek ni.
tapi memang korang akan perasan kalau saya tulis dalam satu post tu,
mesti kadang-kadang ayat ganti diri tu berubah..
:)
Jadi kalau lepas ni berubah lagi
korang redha je la eak.
teruskan je la korang baca "kalau nak" 
 :)
  
 Okay,
cukup-cukuplah untuk "lembu jantan karut"  
Banyak perkara yang sial malang terjadi dalam hidup aku ni..
"korang tengok, ubah lagi tu penggunaan ayat tu. ko follow je la labi." 
 :)

Pertama,
Spec mata yang aku banggakan sayangi telah pun tamat riwayatnya apabila batangnya tangkainya patah. :(
  Kedua,
Duit simpanan hasil berjudi dari tak makan 2 hari habis begitu sahaja apabila Tengku Mahkota membawa anakandanya yang pemalas ini ke pasar bersamanya. Aku mana boleh tengok makanan, terliur beb!
Ketiga,
Gambar bogel bersama cupcake telah diambil, tetapi belum diupload sebab belum diedit. Gambar tu diambil sewaktu menyambut hari jadi anak sedara di Damansara.
Keempat,
Kereta lembu hitam baru Pesona si Kakak yang gemok telah pun keluar dan telah pun dinodai dirasmikan.
 Kelima,
 Tidak sesekali pun aku mencuit memegang kertas-kertas yang akan diadakan perjudian lumba haram quiz melebihi 30 minit, melainkan ketika kertas itu bersebelahan denganku sewaktu aku menongeng tertidur lalu terpeluk terpegang.
Keenam
Tidak sesekali pun aku merodek melayari internet untuk mencari informasi mengenai assignment. Melayari Internet semata-mata untuk mencuri mendownload cerita-cerita yang hanya bertuturkan bahasa Korea.
  Ketujuh,
errr....er..
dah tak ada kot. 
:)
Penat dah aku mencarut merepek meraban ni,
Karang tak pasal-pasal korang tak baca langsung,

tak pe lah, 
:)
 oh ya~
segala pembetulan dilakukan oleh cikgu yang tidak bertauliah,
iaitu aku sendiri 
hahah
:P 
 
p/s: korang persan atau tidak shoutbox aku yang aku sorokkan? kan ada kat tepi tu? nampak tak? perasan tak? 
 
 

No comments: