20 April 2011

Adanan a.k.a Bapak aku a.k.a Si Babun

Camni la,
biar aku cerita dari mula pasal apa aku panggil bapak aku si babun..
ceritanya bermula dari satu lawak yang aku tak berapa nak ingat..
yang aku ingat time tu,
bapak aku buat lawak yang buat hati aku panas..
dan kebetulan time tu
mulut aku ni celupar sikit dengan kawan-kawan
asyik sebut babi memanjang...
jadi nak dijadikan cerita..
lepas die buat lawak tu..
aku geram aku nak sebut babi..
tapi otak aku ni dapat pickup cepat yang itu bapak aku..
jadi terus die putar ayat tu jadi babun..
korang cube bayangkan macam ni..
lepas gelak-gelak tu aku sebut la
baaaabbbb...
(korang bayangkan dah nak habis sebut dah ni..)
terus jadi 
bbbuuuuunnnn...
tu yang jadi babun tu..
mula -mula bapak aku tak dapat terima gak..
aku pun tak da la ulang ayat babun tu..
then tetibe bapak aku pulak panggil adik beradik aku termasuk aku babun...
time tu la bermulanya babun...
tapi mula tahun ni aku rasa tak pun akhir tahun lepas
die start buat lawak pasal babi pulak...
ada ke patut 
bila aku tanya nak makan apa malam ni bapak aku jawab babi..
hahahah
tak ke bengang tu?
ada pulak time tu..
die telefon aku bukan cakap hello
die cakap 
"HELLO ANAK BABI!!!"
tak ke korang tekejut beruk?
hahahha
aku pun wat tak tau je la...
kadang-kadang aku kat uitm aku talefon la bapak aku tanya
"abah masak apa hari ni?"
"hari ni abah masak babi masak kicap..nak?"
hahhahaha
gile kan bapak aku?
tu la..
bapak aku ni jenis yang suka bergurau..
hari tu aku talefon die aku pulak cakap
"hello babi!!"
terkejut aku bile bapak aku tanya aku
"Sape ni???"
korang bayangkan suara polis yang tengah menyoal siasat penjahat..
aku ingat habislah aku kena marah ni..
aku jawab la ni angah..
die punya gelak tak ingat dunia!!
dia kata aku ni anak bertuah..
die cakap die rabun,
tak nampak sape yang call..
nasib aku la...
hahahaha

ade satu hari tu die nak kenakan aku..
ade ke patut die bantai kacau aku dalam talefon..
bapak aku ni ada dua nombor..
digi denga celcom..
yang celcom tu aku tau la nombor die..
yang digi tu dia tak selalu guna untuk talefon anak-anak die...
die just gune untuk talefon kawan-kawan die la kot..
aku pun tak tau..
then die call aku gune digi tu..
ko bayangkan tau situasi aku sekarang ni..

"hello boleh saya cakap sama itu shazana?"
(ni slang orang indonesia tau..)
"shazana cakap.. sape ni?"
"kamu sudah tak ingat saya ke?"

aku yang agak cuak tu tanya lagi....
"sape ni? mana dapat nombor ni?"

sape tak cuak? dah la orang indon..
ex-ex aku jual nombor aku kat indon ke?
kalau ye pun jual la kat mat salleh ke..
ni indon..
hahahaah

then tetibe aku dengar orang gelak..
rupa-rupanya bapak aku..
kuang asam betul..
aku punya sumpah seranah..
sampai tak ingat aku ni cakap apa kat die..
yang aku tau last-last kiteorang dorang gelak sakan..
nak cover malu..
hahahaha

and kalau korang nak tau..
time aku kat asrama waktu form 4 dengan form 5 dulu,
aku kuat sangat-sangat melatah..
tak macam parents-parents yang lain akan marah anak-anak dara dorang bile melatah.
bapak aku sangat suka kacau aku melatah..
bukan bapak aku je..
termasuklah keluarga aku..
pantang nampak aku duduk diam..
mule la kacau aku..
tak pun
dorang akan kacau aku bile aku dah mula melatah sekali..
dorang akan buat aku sambung-sambung melatah tu...
:)
ada sekali tu dalam kereta.
bapak aku bukak tingkap sebab die tengah smoke..
then aku tak perasan bile die dah habis smoke...
aku pulak taruk dagu aku atas cermin tu..
die bantainya naikkan cermin tu dari tempat die..
kan kat tempat drive ada control untuk semua tingkap penumpang kan?
jadi dia naikkan la tingkap tu.
aku punya menjerit sebab terkejut time tu..
kalah orang nyanyi opera..
korang bayangkan la sendiri bertapa kuatnya aku jerit..
sampai kereta sebelah pun terkejut..
walaupun kereta sebelah tu tutup tingkap
dorang still boleh dengar aku punya jeritan tu..
korang bayangkanlah sendiri..
tak ke malu aku time tu?
lepas tu mula la akak aku..
cucuk aku biar aku tak berhenti melatah..
die suruh aku nyanyi la
menari la..
aku dah melatah ni mana ingat...
ikut je la cakap die..
:P

tapi kalau nak aku cerita ape lagi kakak aku buat tak boleh la kat post ni..
ni post untuk bapak aku..
hahhhahaha
:P

tapi serius..
semua ni kenangan aku dengan family aku..
dengan bapak aku yang kuat kacau anak-anak die..
dengan anak-anak die yang kuat melayan kerenah bapak die...
:)
tapi sampai sekarang orang akan marah aku kalau aku suruh die buat something..
benda tu adalah masak..
aku suka bile bapak aku masakkan meggy untuk aku..
meggy die sedap..
:)
kadang-kadang kalau kat kenduri,
aku akan suruh dia suap aku..
korang bayangkan la aku ni dah nak masuk 21 tahun dah..
cane tu?
 mana la makcik makcik aku tak bising..
tapi aku bukan suruh die suap aku dari mula sampai habis...
cume bile die tak dapat habiskan makanan tu baru die suap aku
tak pun bile aku nak rasa makanan tu..
time tu baru la aku mintak die suap aku..
jadi kepada semua..
yang nak jadi suami aku..
sila-sila la sangup and belajar cara nak layan aku...
kalau layanan korang bagus..
aku akan layan korang pun bagus..
hhahahahaa
LOL
:p
korang jangan pikir kuning sangat...
nanti kene penyakit kuning kene jemur pulak..
dah hitam..
ahahahaha
okey la..
ni je kot cerita pasal bapak aku..
nanti aku buat post pasal mak aku yang lain dari yang lain tu okey?
bubye....
:D 

1 comment:

nur syamimi said...

best nye ayah zana.. =)
sya tak stop gelak dr awal smpi abis bce post nie..
ayah sya pn kuat gak nyakat anak2 die tapi tak lah sampai gne prkataan 'babi' dan kacau anak2 gne no lain..
papepun,memang best lah ayah zana! (+_*)